Follower

Tuesday, April 13, 2010

sambungan dokumentari- "indie band malaysia_ the truth"



INDIE BAND malaysia_THE TRUTH

topic paling celaka..
Pemilihan tajuk di atas bukanlah sebab aku
terlalu minat atau "kipas susah mati" indie band ni
bukan juga aku seorang budak indie
pakai cam bdk2 sampah
layan lagu indie
semua tentang indie
TIDAKKK!!
I HATE INDIE BAND MALAYSIA
baek ak layan sheila majid
hot cukup..
haha

-tHe tRutH-
aku pon minat indie band sbenanya
TAPI BUKAN INDIE BAND MALAYSIA
aku minat cam antarabangsa band
antaranya
THE HIVES
THE KILLERS
OASIS
RADIOHEAD
dan sebagainya
bukan aku benci orang sendiri,
bukan aku terpengaruh ngan budaya barat.
bukan sebab aku belagak, tak sapot orang sendiri
bukan jugak sebab aku sengal, cilakak, belagak sekali lagi,
BUKAN!!
sebabnya dyeorang ada identiti sendiri.
pure indie x de tiru2
aku da letih dengar lagu indie band malaysia yang ntah ape2
lagi2 budak2 baru nak up fanatik gle...
cam bodoh

selalunya budak2 baru nak naek (bdk2 baru nak up)
yang layan indie band malaysia ni..
cam budak2 sekolah
tengok makcik2, ade layan indie?
lau tanye siti nurhaliza?
konfem kenal pnye.. haha
(0ut 0f topic, sorry)



music yang dye orang bawak  tu sketul tiru band2 barat
ape kes??
x de identiti sendiri?
eh.. g mamposla lau stakat nak tiru...
ak pon bley wat band
CILAKAK!!


Bagi penggemar indie band malaysia
mereka kata support local music
HAMPEH!!!
nak sapot camner lau PENIRU!!!
lagu ntah ape2
x de motif yang khusus macam trademark dye orang
JIWA KACAW
haha.. pegi mamposla jiwa kacaw pon
ade ak ambik port?

(maaf lau menyinggung perasaan anda)
memangla definisi indie tu murni..
maknenya bebas
bergantung pada diri sendiri
tapi konsep indie band malaysia tu sendiri da tiru
camner nk maju lau kite tiru??
cam tiru dalam exam..
sape yang bodoh skang?
PENIRU LA..

bila dilihat dari segi...
cara pemakaian mereka cam orang bodoh
seperti SAYA SAYANG MAK SAYA, APA PANDANG2 KALAU SUKA CAKAP SUKA
ntah apela dye orang wat t-shirt cm2
malula orang tengok.. cam budak tadika
hahaha
memangla dyeorang bangga dengan pemakaian cm2
tapi dye orang x tau pon ape sebenanya indie band ni..
yang dye orang tau.. bebas je
budus
pakai pelik2, knowledge 0 x ley pegi jauhla brader.
apela nk jadi ngn budak2 skang ni
yang aku kisah sangat ni sebab budak2 MELAYU yang lebih2
aku tengok budak cina ngan india relax je menjalani kehidupan dengan steady
bdk2 ni x pk ke ap yang bangsa lain akan pk?
x malu???

nak tau kenape aku fakk sangat ngan indie band malaysia ni?
memangla x sume tiru
tapi cm kata pepatah
sebab nila setitik
rosak susu sebelanga
sebabnya...
  
i) menjatuhkan maruah melayu
ii) bodoh, sape suruh tepengaruh
iii)x malu pakai baju cam orang bodoh
iv)tak ade identiti sendiri
v)PENIRU!!!

yang kelima ak paling x leh terima..
PENIRU!!!

kite orang melayu
walau kite kaler rambut warna hijau ke,
merah ke... purple ke..
kite tetap orang melayu
ubahla ape2 pon
bila dah nama melayu
x kan kemana
TETAP MELAYU!!!!

so.. fikirlah
up 2 u..
nk marah pon marahla..
peduli apa aku?
ni pendapat aku je.


-sekian-
ikhlas dari bd



2 comments: