Follower

Thursday, April 1, 2010

KebenciaN @ DendaM

  • Berdasarkan tajuk yang dinyatakan, kandungan di bawah mungkin x 'segempak' tajuk tersebut.
  • Apa yang kita akan lakukan bila membenci seseorang?
  • Aku nak cerita apa aku buat bila benci akan seseorang 
  • Benda ni memang memboringkan, atas sebab.. nak kongsi ngan korang.. aku tulis je..
  • Benda first yang aku akan buat ialah... memutuskan semua hubungan aku dengan dye..
  • * benda ni bila dah x dapat ditanggung lagi kebencian tersebut.. kalau  korang dapat tahan lagi... jangan wat camnie.. x baik.. huhu


  • Kedua, sebab untuk membenci orang tersebut mestilah kukuh, antaranya:
.:perangainya yang buruk:.
.:ramai orang membencinya:.
.:kalau korang dah alami sendiri perangai beliau:.
.:dan banyak lagi yang korang boleh fikir bile benci orang:.

  • Ketiga, aku x akan bersua dengan beliau atau mengelakkan jumpa ngan beliau..
  • benda ni sebab, sekali terjumpa.. +1 benci...
  • 2x terjumpa.. 2x benci... sifir tersebut akan berterusan sehingga...
  • kita betul-betul meluat dengan muka dan perangai beliau.
  • Jadi, elakkan terjumpa atau saja2 bersua dengan beliau..
  • Hal ini untuk menjaga keharmonian penduduk sekitar dan kemakmuran sejagat..





  • Keempat (klimaks).. jika ak kerap terjumpanya... atau kebencian x dapat dibendung lagi.....
  • .............................................................................



RENUNGAN












Benci atau apa sahaja perasaan yang timbul dalam diri adalah sesuatu yang semula jadi,dialami oleh semua orang.Salahkah timbul perasaan benci? mungkin perasaan itu datang dari bisikkan yang salah,yang menunjukkan hati kita perlu dirawat.Itu kalau timbul perasaan benci yang tak patutlah.Dan benci juga ada baiknya,seperti benci kepada sesuatu perbuatan yang bertentangan dengan hukum, timbul rasa benci tak salah tapi kita kena kawal,letak kebenciaan pada tempatnya.
Bagi aku maaf itu sukar untuk diucap walaupun hati sudah mengatakannya. 


2 comments:

  1. ye saya tahu encik bindi membenci insan itu..
    tapi kan en bindi xkan nak wat sume entry pasal die..
    nanti femes la die..
    tukar2 style

    ReplyDelete