Follower

Tuesday, March 30, 2010

KawaN @ KesedihaN



  • bila becakap tentang kawan....
  • banyak yang kita fikirkan...
  • kawan tu bez, kadang-kadang menyakitkan ati...
  • ada kawan yang bleh tumpang.. ada yang tak..
  • ada jugak kawan makan kawan..
  • orang kata.. kawan masa senang ramai, kawan masa susah payah nak cari..
  • memang 100% aku stuju.. sebab susah sangat nak cari kawan sejati skang ni...
  • walaupun nampak luarannya baik... kte anggap teman sejati.. tapi akan ada 1 ketika yang dye akan pentingkan diri sendiri..
  • sebab manusia akan pentingkan diri apabila merasakan dirinya terdesak atau terancam...
  • nama pun manusia, rambut sama hitam, hati kte tak tau...
  • aku penah 'ditikam dari belakang' oleh kawan yang aku anggap kawan sejati...
  • sejak hari tu aku dah tak pecaya sapa-sapa lagi...
  • cube korang fikir kalau benda ni jadi kat korang?
  • aku dah banyak jumpe 'jenis-jenis' kawan yang macam ni...
  • setakat kawan mase suka bulehla... mase kita susah kte bleh nampak...
  • depan kte bukan main cakap pasal kawan sejatila.. apela.. 
  • tapi kte akan dapat tahu jugak bile 1 hari dye akan tunjuk 'belangnya'
  • time tu.. korang tak akan sangka yang kawan yang korang pecayai sangat-sangat tu boleh belot...
  • segala yang rahsia korang simpan akan dye dedahkan walaupun sebab 1 perselisihan kecil..
  • kawan yang macam ini patut dibuang ke pulau... atau lebih spesifik lagi.. 'dipulaukan'.
  • aku kat sini bukan nak luahkan perasaan, tapi untuk mengingatkan...
  • setakat mana kepercayaan korang tu korang boleh tentukan sendiri...
  • tapi tak payahla sampai rahsia pun korang kongsi... sebab korang kene fikir..
  • bila korang gaduh dengan dye... adakah dye tak akan dedahkan rahsia tesebut?
  • ak nk cakap, kalu kawan sejati.. dye akan jaga amanah tu mcm dye jaga ati kawannya...
  • tu kawan sejati, kalau kawan taik? korang tentukan sendiri...
  • kawan ada banyak kategori... nanti aku crita lagi...
  • korang boleh tentukan stakat mana korang punya kawan dan korang kawan jenis apa..
  • renung-renungkanlah... sebelum kita mengkritik orang, muhasabah diri kita dulu...
-bd-

2 comments:

  1. dlm hidup,
    aku xpntingkn shabat,
    tp aku pntingkn prsahabatan.
    ni je la komen aku.
    huuu~

    ReplyDelete
  2. huhu..
    namun persahabatan bermula dari sahabat..
    kalau kite x knl sahabat cmner bleh jadi persahabatan?
    2 bnda yang berkait..
    memang kte kawan ngan sume...
    tapi sahabat sejati sukar dicari..
    heee~~

    ReplyDelete